fiafia90

Hejdå Surfcamp, tack för denna häftiga vecka!
6 oktober, 2014, 10:21
Filed under: Okategoriserade

Hej! Nu sitter jag här med Ellen och Johnny, ett svenskt par från Stockholm, som jag har lärt känna under min vecka på campet och just precis nu kom Priscilla förbi och är redo för att åka vidare. Idag är dagen jag ska åka vidare till Kuta och fortsätta min resa på egen hand, eller ja… Jag tar med mig 5 personer (Ellen, Johnny, Sara, Minetta och Cecilia) in till Kuta för att shoppa först och sen kanske vi möter upp med en sjätte (Marcus) (så riktigt ensam blir jag ju inte), men jag kommer inte vara kvar på campet i Canggu i alla fall. Den här veckan har gått så fort och jag har börjat lära känna så många människor, det känns som man fått en ny familj. De flesta är så öppna, enkla att prata med och varmhjärtade. Jag är säker på att jag kommer att träffa många igen och att vi faktiskt kommer att bli bra vänner. Det är en skön känsla. Här kommer en sammanfattning av resterande veckan som gått:

Dag 4: I torsdags var det en chill dag där jag och Sara skulle arrangera fina ”bomben”-bilder (ni kommer få se vad jag menar!) och under kvällen vart det poolparty vid den största av campets två pooler. Då spelade vi Flip-the-cup, tjejer vs. killar – och gissa vilka som vann? (tjejerna såklart!) Det resulterade i att killarna blev ”the bellyfloppers” (då förloraren fick köra magplask) och tjejerna helt enkelt blev vinnare. wiiiiie! Efter poolpartyt drog vi till en restaurang som kallas The Old Man i Canggu, riktigt häftigt ställe med cool inredning och god mat (& egengjord glass – yummie!). På kvällen for vi in till centrala Kuta för att gå ut. Vi hamnade först på  ”the alleycats”, vilket var ett riktigt skönt barhäng ställe som var smockfullt med australienska surfare. Där startade vi ett dansgolv (trots att det inte var ett dansställe), MEN kul var det. När The Alleycats dansgolv inte längre räckte till drog vi vidare till en av dem fetaste klubbar jag varit på – Skygarden. Går knappt beskriva med ord faktiskt. Man möttes av ett stoooort dansgolv där en DJ spelar, sedan gick man upp 2 våningar och kunde hela tiden titta ner och lyssna på DJn och se dansgolvet. Väl uppe kommer man till ytterligare ett stoort dansgolv och 3 barer som ligger på en takterass, där drog jag med mig gänget upp på borden för att dansa och där stannade vi sedan resten av kvällen i klubben. Galen och riktigt rolig natt helt enkelt! WOW, tack alla återigen.

(BILDER KOMMER)

Dag 5: I fredags var det ”Lay Day”/ utflyktsdag. Jag och ett stort gäng från campet hade bestämt oss för att åka till Uluattu, det är Balis södraste punkt och det är där vågorna träffar Bali först som skapats långt ute till havs (nördkunskap från surfvecka). Det första stoppet var i Bukit Sari, där fick vi prova världens dyraste kaffe – vilket är gjort på lemurbajs (eller ja, lemurerna äter kaffebönor och bajsar ut dem, sen gör man kaffe på det). Och vet ni? Det var bland det godaste kaffe jag druckit, behövde inget kaffe alls. Sen provade vi lite andra kaffe och thésorter som dem gjorde på samma ställe och det var mycket gott att välja mellan. Efter provsmakningen for vi till en strand i Bingting (inte säker på namnet) och käkade lunch. Riktigt fin strand och coolt ställe! Sista stoppet var Uluwattu. Jag säger bara WOW, stranden var lite svåråtkomlig då den var omringad av bergväggar, man fick ta sig ner längs ett trappsystem för att komma dit och sedan gå igenom lite grottor och vada i vattnet, men det var sååå värt det! Där satt vi på Balis mest södra punkt och lappade sol och njöt av vågorna. Efter stranden satte vi oss på Single Fin (en pub i Uluwattu) och kollade på solnedgången. Men man kan ju inte bara ha såhär bra dagar, utan det måste ju hända lite som jämnar ut balansen… Så påvägen hem så får en av våra taxis punkteringen, vilket gör att vi blir ”strandsatta” vid en liten vägpub i väntan på en ny taxi. Och inne på puben ska jag gå på toa och när jag fäller ner locket möts jag av en 5 cm stor spindel – jag praktiskt taget springer ut med byxorna nere.. Waaaa! Men därefter chillar vi, spelar Uno, berättar om våra resäventyr och Dominic (en av campledarna) säger ”You should always think – It could have been worse!” (då han är engelsman skriver jag det på engelska). Vi kom ju till slut hem, några timmar försenade och det kunde ju verkligen ha varit mycket värre.

Dag 6: I lördags var det en riktigt slappisdag. Vi hängde på stranden, jag promenerade 2-3 ggr längs stranden med Sara, Ellen och Jonas. Vi lekte i vågorna, lappade sol och chillade maximalt. En bra dag helt enkelt.

Dag 7: I söndags var det lite avslutningsdag som började med stranden, sedan massa chill i campet. Och ja, jag spelade volleyboll! wiiie va kul det var, och mitt lag vann! (och nej, inte alls bra för axeln, MEN jag måste ju unna mig något när jag inte kunnat surfa på hela veckan på grund av slemsäcksinflammationen i axeln) På kvällen gick vi till en lokal restaurang/bar som heter Deus där vi hade avslutningsmiddag, spelade biljard, lyssnade på liveband och just det, firade Dominics födelsedags i förskott (Happy Birthday again Dom!). Massor av hans vänner var där och även hans bror hade kommit hela vägen från Storbritannien. Kul att träffa mer nytt folk!

Dag 8: Idag är då dagen det är dags att dra vidare till nya äventyr, lite tråkigt men samtidigt spännande. Jag vet att det vänner jag fått kommer jag att träffa igen. Tänk bara nu ska Sara, Ellen, Johnny, Minetta och Cecilia följa med mig in till mitt hostel och sedan ska vi vandra runt i Kuta lite. Detta kommer att bli bra!

Puss och kram på er! Nu är det dags för nya äventyr!

Kommentarer inaktiverade för Hejdå Surfcamp, tack för denna häftiga vecka!